Het lijkt wel bijna een vakantie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Spekken - WaarBenJij.nu Het lijkt wel bijna een vakantie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Spekken - WaarBenJij.nu

Het lijkt wel bijna een vakantie!

Door: Esther Spekken

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,
Bedankt voor jullie reacties op mijn reisverslag! Ik vind het heel leuk om te zien, wie er op de hoogte blijft van mijn gebeurtenissen en ervaringen.

Afgelopen maandag was het zo ver, mijn eerste stagedag. Ik werd wakker met veel enthousiasme maar ook spanning. Wat stond mij allemaal te wachten? Eenmaal op mijn stage aangekomen, kreeg ik een rondleiding door de school en mocht ik zelf een groep uitkiezen. Ik besloot voor groep twee te gaan en ik was gelijk verkocht, toen ik die schattige koppies zag!

Al heel snel merkte ik dat het onderwijs heel anders is dan in Nederland. Ik had mij hier natuurlijk al op voorbereid, maar evengoed schrok ik enorm. Kleuters die de hele dag aan hun tafeltje moeten blijven zitten, een lerares die de kinderen geen aandacht geeft, geen uitdagende materialen, geen gezellige sfeer en geen kleuters met hun gezellige praatjes. Kortom een grote uitdaging voor mij, waar ik heel veel van zal gaan leren.

'S avonds was het tijd voor onze eerste salsa les. De heupen werden flink los gegooid en aan het einde van de avond zaten de eerste danspassen erin!

Dinsdag werd ik verwelkomt met een dikke groepsknuffel. Een goed begin van de dag al zeg ik het zelf! De leerlingen zochten veel aandacht bij mij en vonden het fijn om aandacht te krijgen (dit zijn ze niet gewend). Ik begin mij hierdoor steeds iets meer op mijn gemak te voelen. Woensdag om 12.45 uur stond het weekend alweer voor de deur! Heerlijk, hier kan ik wel aan wennen!

Het weekend hebben we ingevuld met Salsa dansen, cocktails drinken, uiteten, zwemmen en heel veel genieten van de zon. Het lijkt wel bijna een vakantie!

Dikke brasa!

  • 09 Maart 2014 - 19:42

    Ralph:

    Hey lieverd,

    Wat een super leuk verhaal weer zeg. Wel een wereld van verschil zeg op de school vergeleken met nederland. Gelukkig hebben die lieve kinderen een top juffrouw als jou voor de klas staan :-).

    Klinkt heel vervelend de cocktails, salsa dansen en lekker zonnig weer, uiteten en zwemmen. Ik ben maar een klein beetje heel erg jaloers.

    Kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

    Dikke zoen en hou zielsveel van jou schatje. XXX Ralph

  • 09 Maart 2014 - 19:43

    Bas Ulrich:

    Weer een leuk verhaal Esther! Geef die kinderen maar lekker de aandacht. Ik zou ook wel zo kunnen wennen aan zo'n lang weekend!! Veel succes en ben benieuwd naar je volgend verhaal! Liefs

  • 09 Maart 2014 - 20:12

    Ellen:

    Hoi Esther,
    Misschien een goed idee om alle leraren in Suriname hier in Nederland verplicht een jaar stage te laten lopen. Kunnen ze met eigen ogen eens zien hoe je ook met kinderen om kunt gaan. Vind je het gek dat alle kids met jou weglopen.
    Lekker blijven genieten van de leuke dingen die je daar doet.

    Groetjes Ellen

  • 09 Maart 2014 - 20:17

    Piet:

    Wat een zwaar leven daar he, nou ja meissie je slaat je er wel doorheen. Geniet maar lekker daar
    Groetjes piet

  • 09 Maart 2014 - 20:48

    Siska:

    Heerlijk weekend, daar zou ik ook wel aan kunnen wennen!
    Morgen weer naar je kindertjes, zijn wel schatjes op de foto hoor!!!
    Succes komende week en geniet ervan!

    Dikke brasa van je moeder xxx

  • 09 Maart 2014 - 20:49

    Anouk:

    Leuk om weer een verhaal te mogen lezen over je avontuur daar! Kijk uit naar de volgende :)
    Wat een heerlijk weekend heb je gehad hihi. Doe je goed! Liefs, Anouk

  • 10 Maart 2014 - 09:13

    Kevin:

    Dat zal zeker wennen voor je zijn! Erg leuk dat die kleintjes je erg gezellig vinden. Zo te horen heb je het maar zwaar in je vrije tijd daar ;). Have fun!

    Kevin

  • 10 Maart 2014 - 10:00

    Jenny:

    Die kinderen boffen maar met jou als juf!!

  • 10 Maart 2014 - 13:12

    Muriel:

    Je hebt het er maar zwaar mee! Gelukkig wisselen de wat spannende momenten zich af met lekkere relax momenten :) Niet verkeerd zeg! Zet hem op deze week weer even en ze zullen zeker boffen met jou als juf!
    xx

  • 10 Maart 2014 - 13:27

    Karin Tijm:

    Hoi Esther
    wat leuk om je verslagen te lezen.
    Hetklinkt allemaal niet zo slecht ha ha
    Zitten de andere meiden op de zelfde school?
    groetjes karin

  • 10 Maart 2014 - 14:09

    Angela:

    Heejj nichtje,
    Ik hoorde van me moeder al dat het onderwijs daar heel anders is dan hier. Die was namelijk op verjaardag bij je broertje.
    Wel een enorme uitdaging dus maar wel leuk. Misschien kan je hun ook wat leren:p

    Pardon 2 dagen stage en dan al weekend. Wij hier maar hard buffelen. Logisch dat je denk, ik ben op vakantie.

    Gelukkig heb je het wel naar je zin en dat is erg belangrijk.
    Geniet lekker meis

    Dikke zoen je nicht!

  • 11 Maart 2014 - 15:40

    Hanneke:

    Hoi Esther, leuk om de verslagen te lezen. En fijn voor de kinderen dat ze jou nu even hebben. Geniet nog maar lekker daar. groetjes van je buren.

  • 11 Maart 2014 - 19:27

    Esther:

    Bedankt voor alle leuke en lieve reacties! Echt leuk om te lezen.
    Karin, we hebben allemaal een andere stageschool. Op mijn stageschool zit nog wel een andere pabo student uit Nederland. Dus dat is erg gezellig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 8852

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: