Een verjaardag om nooit meer te vergeten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Spekken - WaarBenJij.nu Een verjaardag om nooit meer te vergeten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Spekken - WaarBenJij.nu

Een verjaardag om nooit meer te vergeten!

Door: Esther Spekken

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Hier weer even een berichtje vanuit het heerlijke Suriname. Ik wil iedereen bedanken voor de lieve kaarten en felicitaties! Ik heb een hele leuke dag gehad en ben zeker niet vergeten door de meiden en de buren! Slingers, ballonnen, taart en verjaardagsliedjes, alles erop en eraan.

Ondertussen begin ik steeds meer in het ritme te komen en de weken beginnen om te vliegen. Er zijn namelijk alweer zes weken voorbij! Ongelofelijk, wat gaat de tijd toch snel.

Op stage gaat het nog steeds goed. Ik blijf mij elke dag opnieuw verbazen over de manier waarop ze de dingen hier aanpakken maar hier leer ik ook weer van. De kinderen zijn elke dag weer blij om me weer te zien en overladen me met knuffels en complimentjes. Het blijven schatjes! Niet alleen de kinderen zijn blij om me weer te zien maar ook de Surinaamse meneer, die ik elke dag op weg naar stage tegen kom. Elke dag wordt de begroeting vrolijker en gaat zijn arm steeds enthousiaster heen en weer. Grappig dat je in een stad als Paramaribo, wordt herkend door de Surinamers.

Ook de Salsa danspasjes beginnen steeds meer te wennen. We zijn ondertussen zelfs zó ontzettend goed geworden, dat we allemaal ons diploma voor niveau 1 behaald hebben! Hester en ik hebben besloten om het Salsa dansen in te ruilen voor iets stoerders en zijn deze week begonnen met kickboksen. Tja, je weet natuurlijk nooit waar het goed voor kan zijn ;) We hebben de smaak goed te pakken en zijn van plan drie keer per week te gaan kickboksen en elke vrijdag baantjes te gaan zwemmen. Ons doel: fit naar huis!

Over twee weken staat alweer de vakantie voor de deur. Ja, ja we hebben hier niets te klagen hoor. Hester, Lisa en Richelle gaan dan blij gemaakt worden met een bezoekje van hun familie. Samen met een touroperator hebben we al een hele planning gemaakt met trips, die we willen gaan maken. Kortom, er staan weer een hoop leuke dingen op de planning!

Ik blijf het nog steeds ontzettend leuk vinden om te zien dat jullie mijn avonturen blijven lezen. Elke reactie die ik krijg, maakt mij blij!

Dikke bosi & brasa van Esther

  • 05 April 2014 - 14:00

    Ralph:

    Wauw lieverd wat een super leuk verhaal weer :-D.

    Wat ben je toch een super cool avontuur aangegaan zeg :-D. Ik geniet zo van al je verhalen je doet zoveel leuke dingen. Gelukkig was je verjaardag enorm leuk :-D.

    ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

    Hele dikke kus en hou van jou xxx

  • 05 April 2014 - 16:02

    Bas Ulrich:

    Hey Esther. Wat mooi dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Wen maar niet te veel aan het ritme hoor. Gewoon weer te komen;) Ralph heeft ook besloten om op kickboksen te gaan. Hij wil ook graag een vinger in de pap houden. Alhoewel, pap kennen ze niet in Suriname. Heel veel plezier en geniet van je vakantie.
    Liefs Bas

  • 05 April 2014 - 16:34

    Kevin:

    Weer eens wat anders om je verjaardag te vieren in Suriname! Fijn dat je het naar je zin hebt daar. Leuk dat de locals je al herkennen! Voortaan moet ik toch maar oppassen voor je...kickboksen...toe maar! Succes en veel plezier daar!

    Kevin

  • 05 April 2014 - 18:24

    Karin:

    Hoi Esther
    voor ons is het ook leuk om iets van jullie te lezen hoor.
    zo te lezen geniet je er erg van
    toppie.
    Hou dat gevoel vast
    groetjes Karin


  • 05 April 2014 - 18:37

    Ellen:

    Jeetje, wat een sportief gebeuren daar. Je doel fit naar huis zal je wel bereiken denk ik zomaar. Het virus lijkt wel overgeslagen, Ilona is ook gaan hardlopen en Ralph deed gisteren ook even de 4½ km run.
    Je bent lekker verwend op je verjaardag door de meiden wat natuurlijk altijd leuk is, zeker als je gewend bent dat je familie altijd van de partij is.

  • 05 April 2014 - 19:27

    Jenny:

    Hoi Esther,
    Altijd leuk om je verslag te lezen. Zo laat je ons een stukje Suriname meebeleven. Het zal voor Ralph een geruststelling zijn dat je alleen je jonge leerlingen en een oude man tot je fans kan rekenen!! Geintje. Hopelijk is jullie geplande uitstapje net zo succesvol als het vieren van jouw verjaardag.
    Groetjes, Jenny

  • 05 April 2014 - 21:46

    Siska:

    Hoi Lieverd,
    Wat leuk om je verhaal weer te lezen,
    geniet van al je avonturen, want dit maak je geen tweede keer mee!

    Dikke bosi en brasa van pap, mam, Tim en Leon

  • 05 April 2014 - 22:21

    Carla:

    Hoi Esther, wat leuk om je verhalen te lezen, je hebt het lkkr naar je zin daar. Mooie uitstapjes weer in het vooruitzicht, geniet ervan.
    Gr. Fam. Metselaar

  • 06 April 2014 - 10:12

    Conny:

    Leuk hoor, en veel plezier nog. Geniet er van , voor je het weet is het weer voorbij.
    Groetjes de Burgertjes

  • 06 April 2014 - 12:34

    Piet:

    Leuk dat het je zo bevalt en je ziet het je wordt niet vergeten, geniet lekker

  • 07 April 2014 - 09:32

    Ome Thijs En Tante Ria:

    Hoi Esther,
    Bij je koffie weer eens even jou reisverslag doorgelezen.
    Zo te lezen vermaak je je goed.
    Leuk waar je zoal mee bezig bent en geniet van alle dingen die daar te doen zijn
    Dus je komt topfit weer thuis en met een hoop ervaring rijker
    Je vriend zal straks voor je op moeten passen jij met je bokservaring, en Salsa dansen.
    Nou Esther blijf er van genieten en hou je goed!
    Groetjes van ons

  • 07 April 2014 - 18:21

    Manon:

    Liefje,

    Eindelijk heb ik even tijd om je leuk verslag te lezen. Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en je het naar je zin hebt. Stiekem wist ik dat al. Aangezien we elkaar vaak whatsappe en Skype.
    Waar ik heel blij mee ben, anders had ik het hier niet overleefd haha.
    Geniet van je avonturen en het cultuur daar!
    Ik ben super trots op je dat je dit alles bent aangegaan.

    Wij hebben het vaak over je en denken vaak aan je, stiekem tel is soms de nachtjes die ik nog moet slapen om je weer op te kunnen halen. Jij niet doen hoor!! jij mag ze alleen tellen om er nog extra van te genieten.

    Lief vriendinnetje, nog heel heel veel avonturen en plezier daar met de meiden.!

    Dikke kus, xx

  • 10 April 2014 - 15:32

    Muriel:

    Volgend jaar kijk je er op terug als een groot avontuur, wanneer je je verjaardag weer in het koude kikkerlandje viert! Vond het wel vreemd om niet even bij je langs te kunnen gaan en drie dikke zoenen te geven, maar gelukkig hadden we het met de meiden via Skype gevierd :)

    Leuk om te lezen de avonturen die je mee maakt! Zet hem nog even op en dan over 2 weekjes lekker genieten van je vakantie trips :)

    Denk aan je!! xxxx liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 8849

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: