Een tas vol nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Spekken - WaarBenJij.nu Een tas vol nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Spekken - WaarBenJij.nu

Een tas vol nieuwe ervaringen

Door: Esther Spekken

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Daar zit ik dan, zestien weken later met een koffer vol kleding, spullen en souvenirs en een tas vol nieuwe ervaringen. 113 dagen, zestien weken, vier maanden, één derde van een jaar, een tijd waarin ik veel heb geleerd, heb gezien en heb ervaren. Een tijd die ik absoluut niet had willen missen en waarvan ik, nog steeds iedere dag, blij ben dat ik één van de vijf meiden ben geweest, die dit avontuur heb mogen beleven.

Een nieuw thuis in een onbekende stad, lesgeven aan 30 banjers, nieuwe mensen leren kennen, kennis maken met de cultuur en gewoontes van de Surinamers, feesten in de partybus, zwemmen tussen de piranha’s, kaaimannen vangen, waterkip (kaaiman) leren eten en zeeschildpadjes ter wereld zien komen. Allemaal ervaringen die ik nooit meer zal vergeten en die niemand mij ooit nog af zal nemen.

Ik wil iedereen bedanken voor de belangstelling, support, lieve berichtjes, leuke reacties op mijn reisverslagen en gezellige Skype gesprekken. Dit alles heeft er onder andere voor gezorgd dat ik een super leuke, gezellige en gave tijd heb gehad, hier in Suriname!

Daar gaan we dan echt! Over een paar uurtjes weer richting Nederland.
Ik ben benieuwd wie zijn bed zo vroeg gaat verlaten, om mij op Schiphol weer welkom te heten! (Een dingetje wat ik in gedachten al ongeveer 100 keer heb beleefd haha).

Tot snel!
Liefs Esther

  • 14 Juni 2014 - 12:23

    Ralph:

    Hey lieverd,

    Wat heb jij toch een ongelofelijk gaaf avontuur gehad. Ben zo enorm trots op je.

    Morgen sta ik je op Schiphol met de grootste glimlach ooit op te wachten.

    Tot morgen lieverd.

    Dikke kus en hou zielsveel van jou

  • 14 Juni 2014 - 12:33

    Kim:

    Leuk laatste blog! Wat zullen veel mensen blij zijn als je weer veilig in nederland bent! Geniet van de laatste uurtjes. Er zullen ongetwijfeld veel mensen voor jullie er zijn!

    Groetjes Kim

  • 14 Juni 2014 - 12:33

    Ellen:

    Lieve Esther, een schrijfster is geboren, wat heb je je verblijf in Suriname mooi verwoord. Een hele goede vlucht, hoop dat je een paar uurtjes slaap kunt pakken en tot morgen.

    Groetjes Ellen

  • 14 Juni 2014 - 12:39

    Kevin:

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad! Je hebt veel leuke dingen meegemaakt. Dat neemt niemand je meer af! Fijne reis en tot snel!

  • 14 Juni 2014 - 19:10

    Hanneke:

    Hoi Esther, deze ervaring heb je mooi binnen en wat kan jij toch leuk schrijven. We hebben genoten van je verhalen. Goede reis en tot op de Laanweg.

    Groetjes Hanneke (en ook van Ruud natuurlijk)

  • 15 Juni 2014 - 20:44

    Rob Burger:

    Hoi Esther,

    Leuk om dit te lezen. de ervaringen en alles erbij dat je er zo van heb genoten! Goed dat je deze uitdaging aan bent gegaan!
    Top gedaan Esther.
    Ik hoorde dat je inmiddels alweer thuis bent, wat ook natuurlijk weer erg lekker zal zijn.
    Tot binnenkort.

    groeten,
    Rob.

  • 16 Juni 2014 - 15:26

    Muriel:

    Welkom terug in Nederland liefje :) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2875
Totaal aantal bezoekers 8848

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: