Het Surinaamse leven - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Spekken - WaarBenJij.nu Het Surinaamse leven - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Spekken - WaarBenJij.nu

Het Surinaamse leven

Door: Esther Spekken

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

En dat was alweer week nummer één! Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt! Afgelopen week hadden we nog even lekker een weekje vrij.

Op dinsdag zijn we met een grote groep naar Over bridge geweest. Over bridge is een strand aan de Suriname rivier.
We hadden er allemaal heel veel zin in en dachten even lekker bij te kunnen kleuren, maar helaas het regende bijna de hele dag!
Niet echt een succes dus.

Woensdag scheen het zonnetje heerlijk dus we besloten om naar mijn stage te fietsen. Mijn school is gevestigd aan de andere kant van de stad dus ik vond het wel fijn om samen even de route te fietsen. Na het uitstippelen van de route begonnen we aan onze fietstocht. Omdat het veel eenrichtingsverkeer is, is het soms best een beetje een gepuzzel.
Al snel konden we niet verder en moesten we de weg vragen. De mensen hadden allemaal medelijden met ons omdat het zo ver fietsen is. (De Surinamers zijn niets gewend). Na een fietstocht van anderhalf uur kwamen we eindelijk bij mijn stageschool aan.
Het is een vrij grote school in een rustige buurt. Het zonnetje had die dag flink zijn best gedaan en dat was ook wel te zien. We hadden allemaal ons hemdje in onze rug staan!

Donderdag zijn we naar Havana geweest. Dit is een discotheek in Paramaribo waar veel Surinamers en studenten op donderdag te vinden zijn. Van elf tot één wordt er Salsa muziek gedraaid en kan je lekker Salsa dansen. Morgen start onze Salsa cursus. Ik ben heel benieuwd!

Vrijdag ging mijn wekker alweer vroeg af. Ik ging langs mijn stage om kennis te maken met de directeur. Het was die dag carnaval.
Alle kinderen en ook de directeur waren verkleed. Erg leuk om mee te maken! Die avond stond er een poolparty met driehonderd studenten op de planning. Eerst gingen we met een partybus met veel lawaai door de stad heen, richting het hotel. Echt onwijs leuk!

Gister hebben we weer optimaal genoten van het heerlijke zonnetje en vandaag gaan we naar de dierentuin. Morgen is mijn eerste stagedag.
Ik ben heel nieuwsgierig en heb ik veel zin in!

Ik hou jullie op de hoogte en de foto's volgen nog.
Liefs Esther.


  • 02 Maart 2014 - 18:33

    Manon:

    Het is goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. dat doet me goed.
    deze week vloog voorbij, dus extra genieten hoor.
    succes morgen op je stage, ik ben heel benieuwd naar je verhalen.
    dikke kus,

    manon

  • 02 Maart 2014 - 19:05

    Ralph:

    Hey lieverd,

    Wat een leuk verhaal weer :-D en wat super leuk om te horen dat je het er zo naar je zin hebt. Ben heel benieuwd hoe je stage je gaat bevallen. Ik kijk al uit naar het volgende verhaal :-D.

    Dikke kus en hou van jou

  • 02 Maart 2014 - 19:12

    Ellen:

    Wat heb je veel leuke dingen gedaan deze week. Dus als je straks terug bent kun je ons leren Salsa dansen....leuk!!!
    Veel plezier morgen in de klas, kun je die kinderen eens netjes Nederlands leren spreken.

    Groetjes Ellen

  • 02 Maart 2014 - 20:09

    Kevin:

    Wat heb je het zwaar daar. Lekker weer, leuke dingen doen....anderhalf uur fietsen is dan alleen wel wat minder. Hopelijk ben je de volgende keer sneller ;). Veel plezier!

  • 03 Maart 2014 - 08:59

    Denise:

    Leuk leuk leuk!!! Ben benieuwd hoe je stage is, veel succes!

    Liefs,
    Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8869

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: