Een echt jungle meisje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Spekken - WaarBenJij.nu Een echt jungle meisje! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Spekken - WaarBenJij.nu

Een echt jungle meisje!

Door: Esther Spekken

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Zo na de vierdaagse trip naar de Raleighvallen, mag ik mij een echt jungle meisje noemen!

Daar stonden we dan donderdagochtend met onze rugtas gevuld met hoe-overleef-ik-de-jungle spullen. De groep was compleet dus de busreis naar de rivier kon beginnen. De infrastructuur in Suriname is iets anders dan in Nederland, dus het was een vier uur durende busreis over hobbelige, rode, stoffige zandwegen (weer eens iets anders). De reis werd vervolgd door een boottocht in een korjaal. Dit is een typisch Surinaamse houten boot. Hoe verder we het binnenland in trokken,
hoe mooier de natuur werd! Aan het einde van de middag kwamen we bij het eiland aan en sloten we de dag af met een verfrissende duik tussen de piranha's.

Vrijdag stond het beklimmen van de Voltzberg op het programma.
Daar ging ik dan op mijn all stars. Om bij de Voltzberg te komen, moesten we eerst nog een wandeling van drie uur door de jungle maken.
Gelukkig hoef je je in de jungle nooit te vervelen en is er genoeg te zien.
Duizend verschillende soorten bomen en planten, overstekend wild (rupsen) en aapjes die je bekogelen met takken. Voordat we de Voltzberg gingen beklimmen had het even flink geregend.
Voor ons erg verkoelend maar dat maakte de Voltzberg erg glad.
Het was even doorzetten maar eenmaal op de top van de berg was ik dit al snel weer vergeten. Wauw wat een uitzicht!

'S avonds was het tijd om kaaimannen te spotten. Daar zaten we dan in de korjaal op zoek naar rode oogjes. Helaas hadden de kaaimannen die avond niet zoveel zin om zich te laten zien en heb ik weliswaar twee kaaimannen gespot! De touroperator vertelde dat ze op het eiland regelmatig jaguars spotten. Wij wilden natuurlijk ook oog in oog komen te staan met een wilde jaguar, dus we besloten naar de landingsbaan te gaan waar de jaguars zich regelmatig laten zien. Daar liepen we dan in het donker over de landingsbaan, maar ook de jaguar had die avond geen zin om iets van zich te laten horen of zien.

Zaterdag hebben zijn we naar de moedervallen geweest en hebben we heerlijk in het zonnetje op een privé strandje gelegen. Terug op het eiland hebben we de doodskopaapjes mogen voeren. Wat zijn en blijven dat toch leuke beestjes!

Zondag was het tijd om weer naar de bewoonde wereld te gaan.
De boottocht begon zonnig en eindigde met een flinke regenbui.
Resultaat: zeik en zeik nat!

Maandag was het Holi phagwa en dit hebben we gevierd in de Palmentuin en op het Onafhankelijkheidsplein. Het was een gezellig en vooral kleurig feestje!

De stagedagen voor deze week zitten er ook weer op. Gister kwamen Ron en Frank uit Nederland een kijkje nemen. Ze waren heel tevreden!
Maar het allerleukste en dat is ook hetgene waar ik het allemaal voor doe, is dat mijn mentor nu al bepaalde handelingen van mij overneemt.
Heel leuk om te zien en dit doet mij erg goed!:)

Tot snel!
Liefs Esther

  • 20 Maart 2014 - 07:54

    Ralph:

    Hey lieverd,

    Wat een super cool avontuur zeg. Ik word er helemaal jaloers van. Vind het echt stoer van je dat je tussen de piranha's hebt gezwommen en op zoek bent geweest naar een Jaguar (misschien wel goed dat je er geen een gevonden hebt want die zijn zeer gevaarlijk :-p ). Hoe cool is het dat je daar gewoon wilde aapjes kunt voeren :-D.

    Deze mooie ervaring van deze tour pakken ze nooit meer van je af :-). Je hebt zulke mooie dingen gezien :-D

    Wat goed dat je mentor al handelingen van je over begint te nemen :-D en dat de mannen uit nederland tevreden zijn over hoe het gaat.

    Was weer een genot om je verhaal te lezen en kijk nu al uit naar het volgende verhaal en naar de foto's.

    Dikke kus en hou van jou!

    XXX Ralph

  • 20 Maart 2014 - 09:38

    Bas Ulrich:

    Hey Esther.
    Wat heb je al een hoop beleeft en ik wil ook wel een werkweek zoals jullie. Haha. Tussen de piranhas zwemmen is toch wel vet! Maar jaguars spotten.... Ze rijden hier gewoon op de weg;) heel veel plezier en kijk uit naar je volgende berichten!

  • 20 Maart 2014 - 09:50

    Kim:

    Wat maak je toh leuke dingen mee Esther! En wat fijn dat de mentor nu al dingen van je overneemt.
    ik hoop dat je nog vele mooie dingen mee mag maken. Maar ik denk dat dat wel gaat lukken ;-)
    Heel veel liefs van Gerars, Kim, Jaylinn en Neveah

  • 20 Maart 2014 - 14:21

    Piet:

    Je vermaakt je prima zo te lezen, leuk hoor maar kijk wel uit waar je zwemmen ga he . Piranhas zijn niet echt cool en over de jaguars wil ik het niet eens hebben.
    Geniet lekker

  • 20 Maart 2014 - 17:09

    Ruud En Karin:

    Wouw Esther, wat een mooi avontuur en wat een prachtig uitzicht he.
    Leuk om je verhalen te lezen..geniet er lekker van..groetjes Ruud en Karin

  • 20 Maart 2014 - 18:11

    Ellen:

    Haha...piranha's...weer eens iets anders dan knabbelvisjes die aan je voeten knagen. Maar Jaguars, daar moet ik helemaal niet aan denken die tegen te komen, laat staan daar naar op zoek te gaan. Geef mij maar die aapjes, leuk verhaal Esther. Leuk je gezien te hebben vanmorgen.

  • 20 Maart 2014 - 18:52

    Manon & Kylie:

    Lieve Esther,
    Wat schrijf je toch leuke blogs, en dat terwijl je het eigenlijk niet eens van plan was om te doen.
    Wij zijn maar al te blij dat je hebt besloten om het wel te doen. Nu kunnen wij hier heerlijk genieten van jou verhalen en avonturen.
    Iel, met phiranha's gegriezel, dan zwem ik toch liever met die lieve dolfijnen van vorigjaar.
    De foto die je stuurde in het water en met het aapje zagen er super leuk uit.
    Ik weet dat je nog heel veel leuke dingen gaat doen en hopelijk krijgen wij die ook weer snel te lezen!
    We kijken uit naar je volgende berichtje.

    Dikke kus en knuffel van ons, en wij vinden je echt een kanjer.
    En denken geregeld aan je!
    Xxxxxx

  • 21 Maart 2014 - 18:14

    Kevin:

    Zo te horen heb je het erg naar je zin! Leuk dat je mentor dingen van je overneemt! Goede invloed heb je dus! Voortaan zou ik alleen maar niet meer met piranha's zwemmen! Dapper.... Have fun!

  • 02 April 2014 - 09:49

    Conny Burger:

    Goedemorgen Esther,
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Succes met je werk vandaag en daarna ga je nog iets met de meiden doen, begreep ik van je moeder.
    Veel plezier, en geniet er van.

    Groetjes de burgertjes.

  • 02 April 2014 - 19:34

    Familie Haisma:

    Hoi Esther,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een gezellige dag van! Zo te lezen geniet je enorm. Veel plezier nog! Groeten, Wim, Yvonne, Dennis, Anoek en Bas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 649
Totaal aantal bezoekers 8861

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Suriname

Landen bezocht: